Ψηφιακές Εκτυπώσεις και Experiential Marketing – ο έξυπνος συνδυασμός που θα κερδίσει τους πελάτες σας!
Ψάχνετε τρόπους να τραβήξετε την προσοχή του κοινού σας στο brand σας, να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό, και να κάνετε αξέχαστη εντύπωση, μια και καλή; Ξεχάστε τη συμβατική διαφήμιση – αυτό που χρειάζεστε λέγεται experiential marketing!
Όπως πιθανότατα ήδη παρατηρείτε καθημερινά, το να τραβήξετε την προσοχή του κοινού σας είναι σήμερα δυσκολότερο από ποτέ.
Και είναι λογικό!
Όταν οι μέσοι καταναλωτές κρατάνε έναν ωκεανό από ερεθίσματα στο χέρι τους (δηλαδή το smartphone τους!) οι συνηθισμένες και συμβατικές διαφημιστικές μέθοδοι δεν αρκούν.
Παρακάτω λοιπόν θα εξετάσουμε τι είναι το experiential marketing και πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κερδίσετε την προσοχή του κοινού σας και να δημιουργήσετε μαζί του αυθεντικές σχέσεις που κρατούν στο χρόνο.
Σε συνδυασμό με τη δύναμη των ψηφιακών εκτυπώσεων για να δημιουργήσετε όχι απλά διαφημίσεις, αλλά ολοκληρωμένες εμπειρίες που θα εκτοξεύσουν το brand image σας στη στρατόσφαιρα!
Τι είναι το experiential marketing;
Αν και ο όρος experiential marketing (ή εμπειριακό marketing) είναι άγνωστος στους περισσότερους, είναι μια αρκετά διαδεδομένη πρακτική. Για την ακρίβεια, το 77% των marketers χρησιμοποιούν τεχνικές experiential marketing για τη διαφημιστική στρατηγική του brand τους.
Το experiential marketing, λοιπόν, είναι μια στρατηγική στόχος της οποίας είναι να προσκαλέσει το κοινό σας να αλληλεπιδράσει με την επιχείρησή σας από κοντά, σε πραγματικό χρόνο.
Σύμφωνα με το Forbes, το experiential marketing μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ισχυρές και μακροχρόνιες σχέσεις ανάμεσα στο brand σας και το κοινό. Εκτός αυτού, μπορεί ακόμα να σας βοηθήσει να συλλέξετε σημαντικά στοιχεία για τις προτιμήσεις του κοινού σας, τα οποία στη συνέχεια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε τη στρατηγική σας.
Χρησιμοποιώντας έξυπνα στοιχεία branding, το experiential marketing δημιουργεί εμπειρίες στις οποίες τα μέλη του κοινού σας μπορούν να συμμετέχουν ενεργά. Μ’ αυτό τον τρόπο προβάλλει στο κοινό σας όχι μόνο τι μπορεί να τους προσφέρει η επιχείρησή σας, αλλά και ποια είναι η μοναδική της ταυτότητα που την κάνει να ξεχωρίζει.
Τι περιλαμβάνει μια στρατηγική experiential marketing;
Με μια πρώτη ανάγνωση, το experimential marketing θυμίζει αρκετά το event marketing. Και είναι λογικό: σε πολλές περιπτώσεις το event branding παίζει μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση της εμπειρίας που προσφέρει το experiential marketing στο κοινό.
Τα βασικά στοιχεία μιας στρατηγικής experiential marketing είναι τα εξής:
- Διαδραστικότητα: Το βασικό χαρακτηριστικό του εμπειρικού μάρκετινγκ είναι η διαδραστική του φύση. Ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή του κοινού, κάνοντας την εμπειρία πιο προσωπική και συναρπαστική.
- Έμφαση στις αισθήσεις: Όραση, ακοή, όσφρηση, γεύση, αφή: σημείο-κλειδί στο experiential marketing είναι το να παρέχει εμπειρίες στις οποίες το κοινό συμμετέχει ενεργά με όσο περισσότερες από τις αισθήσεις του μπορεί.
- Συναισθηματική Σύνδεση: Ο λόγος για τον οποίο έχει τόση σημασία η αλληλεπίδραση και η διέγερση των αισθήσεων του κοινού είναι γιατί αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να δημιουργήσει ουσιαστική και συναισθηματική σύνδεση με το brand σας.
- Πρωτοτυπία και εντυπωσιασμός: Για να μείνει η εμπειρία αξέχαστη στο κοινό σας, θα πρέπει να είναι πρωτότυπη ή τουλάχιστον εντυπωσιακή. Γι’ αυτό το experiential marketing προσπερνά τις συμβατικές ιδέες και στοχεύει στο φρέσκο και το ασυνήθιστο.
- Ειλικρίνεια και αυθεντικότητα: Σκοπός του εμπειριακού marketing είναι να δημιουργήσει ουσιαστικές σχέσεις μεταξύ του κοινού σας και του brand σας. Είναι λοιπόν σημαντικό να προβάλλετε μια ειλικρινή και αυθεντική εικόνα για το ποιοι είστε και τι πρεσβεύετε. Μ’αυτό τον τρόπο θα προσελκύσετε τους σωστούς ανθρώπους και θα τους μετατρέψετε από απλούς πιθανούς πελάτες σε πραγματικούς fans!
Παραδείγματα experiential marketing με τεράστια επιτυχία
Μερικές από τις πιο πρόσφατες καμπάνιες experiential marketing που τάραξαν τα νερά και έκαναν τεράστια επιτυχία είναι οι παρακάτω:
- Warner Bros Pictures: Barbie Movie Selfie Generator
- Red Bull: Stratos
- Refinery29: 29Rooms
- Lean Cuisine: #WeighThis
- M&M: Flavor Room
Η καμπάνια 29Rooms της Refinery29, μάλιστα, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Είναι εξαιρετικό παράδειγμα του πώς οι ψηφιακές εκτυπώσεις και το event branding μπορούν να συνεισφέρουν στο experiential marketing.
H Refinery29 είναι ένα lifestyle brand που απευθύνεται σε νέες γυναίκες και ασχολείται με θέματα μόδας, ομορφιάς, και ανεξαρτησίας. Μέρος της στρατηγικής experiental marketing που ακολουθεί είναι το 29Rooms, μια ετήσια διοργάνωση που επικεντρώνεται στην αλληλεπίδραση, την κουλτούρα, το στυλ και την τεχνολογία.
Όπως λέει και το ίδιο το όνομά του, στο 29Rooms η Refinery29 συνεργάζεται με 29 διαφορετικά άλλα brands με σκοπό να δημιουργήσει 29 θεματικά δωμάτια με ψυχαγωγικά εκθέματα, διαδραστικές δραστηριότητες και δημιουργικές εμπειρίες για το κοινό.
Ο ρόλος των ψηφιακών εκτυπώσεων στο experiential marketing
Στην προσπάθεια του experiential marketing να μεταφέρει την εμπειρία και το χαρακτήρα του brand σας από τον ψηφιακό κόσμο στον πραγματικό, δεν υπάρχει πιο χρήσιμο εργαλείο από τις ψηφιακές εκτυπώσεις.
Η ακρίβεια, η ευελιξία και η δημιουργικότητα που μπορεί να συνεισφέρουν οι ψηφιακές εκτυπώσεις στην καμπάνια εμπειριακού marketing σας είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεστε για να δώσετε ζωή στις ιδέες και τη δημιουργικότητά σας και να κάνετε το κοινό σας να ενθουσιαστεί!
Αυτά είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα που έχει η χρήση ψηφιακών εκτυπώσεων στο experiential marketing:
- Εξατομικευμένο branding: Οι ψηφιακές εκτυπώσεις υψηλής ποιότητας μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε συνοχή στα σχέδια και τα χρώματα ανάμεσα στο brand image σας και τη διακόσμηση του καταστήματος, των διοργανώσεων και των εκδηλώσεών σας.
- Υψηλή ποιότητα και αντοχή υλικών: Με τη χρήση των κατάλληλων μελανιών και υλικών εκτύπωσης υψηλής ποιότητας, οι ψηφιακές εκτυπώσεις μπορούν να εγγυηθούν αποτελέσματα υψηλής ποιότητας και αντοχής, τα οποία μάλιστα μπορείτε να επαναχρησιμοποιήσετε
- Ευελιξία στο κόστος και την παραγωγή: Παρά την υψηλή ποιότητα στο αποτέλεσμά τους, οι ψηφιακές εκτυπώσεις παραμένουν μια προσιτή επιλογή για τις περισσότερες επιχειρήσεις ανεξαρτήτως budget, ενώ ταυτόχρονα μπορούν να παραχθούν εύκολα και γρήγορα.
- Ενσωμάτωση ψηφιακών εφαρμογών: Άλλο ένα από τα πολλά πλεονεκτήματα των ψηφιακών εκτυπώσεων είναι ότι μπορείτε εύκολα να τις συνδυάσετε με ψηφιακές εφαρμογές όπως QR codes ή ακόμη και augmented reality (AR). Έτσι μπορείτε να γεφυρώσετε το χάσμα ανάμεσα στη φυσική και την ψηφιακή παρουσία του brand σας, αλλά και να δώσετε στο κοινό σας την πολύτιμη ευκαιρία να βγάλει βίντεο και φωτογραφίες και να τα δημοσιεύσει στα social media.
- Εύκολη τοποθέτηση: Τέλος, αν συνεργαστείτε με ένα έμπειρο συνεργάτη ψηφιακών εκτυπώσεων όπως η Digiprint, δεν χρειάζεται ν’ ανησυχείτε για την τοποθέτηση των υλικών του branding σας. Αυτή θα την αναλάβει το εξειδικευμένο συνεργείο τοποθέτησής μας, αφήνοντας σας να αφιερώσετε την προσοχή σας πλήρως στο κοινό σας και τις εμπειρίες που θα μοιραστείτε μαζί του!
Εxperiential marketing και ψηφιακές εκτυπώσεις – Μοιραστείτε πλούσιες εμπειρίες με τους πελάτες σας!
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις ψηφιακές εκτυπώσεις και το experiential marketing στο event branding ή την διακόσμηση καταστημάτων και να κερδίσετε το κοινό σας, μη διστάσετε.
Οι έμπειροι τεχνικοί της Digiprint είναι στη διάθεσή σας για να σας απαντήσουν κάθε ερώτηση και απορία!