Οπτική επικοινωνία και ψηφιακές εκτυπώσεις – Πώς να βελτιώσετε το brand visibility της επιχείρησής σας!

Από τα πρώτα κιόλας βήματα της τέχνης και της επιστήμης του marketing, η οπτική επικοινωνία έχει υπάρξει ο ακρογωνιαίος λίθος της τεράστιας επιτυχίας του. Μέσα από την έξυπνη χρήση χρωμάτων και σχημάτων, η οπτική επικοινωνία καταφέρνει να ξεπερνάει τα στενά σύνορα του λόγου και της γλώσσας και να μεταδίδει ιδέες και πληροφορίες με ασύγκριτη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. 

Στο χώρο του marketing, η οπτική επικοινωνία σήμερα χρησιμοποιείται περισσότερο από ποτέ. Οι καταναλωτές βομβαρδίζονται καθημερινά από ατελείωτες εικόνες, λογότυπα, διαφημίσεις, social media posts, notifications. 

Μέσα σε όλο αυτό το χάος, πώς μπορείτε να κάνετε το δικό σας μήνυμα να ξεχωρίσει; 

Αυτό ακριβώς λοιπόν θα εξετάσουμε παρακάτω – πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την οπτική επικοινωνία για να μεταδώσετε το μήνυμά σας στο κοινό σας πιο αποτελεσματικά από ποτέ. 

Σε συνδυασμό με τη δύναμη και την ευελιξία των ψηφιακών εκτυπώσεων, θα μπορέσετε να εδραιώσετε την παρουσία του brand σας στο μυαλό του κοινού σας και να εξασφαλίσετε ένα σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό! 

Τι είναι η οπτική επικοινωνία;

Η οπτική επικοινωνία είναι η μετάδοση ιδεών και πληροφοριών καθαρά μέσα από την εικόνα και την όραση. Δεν έχει να κάνει μόνο με το τι βλέπει κανείς, αλλά και με το πώς το εκλαμβάνει και το κατανοεί. Για να το πετύχει αυτό, η οπτική επικοινωνία χρησιμοποιεί μια πληθώρα από διαφορετικά οπτικά στοιχεία, όπως: 

  • Χρώματα: τα χρώματα δεν είναι μόνο αισθητικές επιλογές. Δημιουργούν συναισθηματικές αντιδράσεις και μπορούν να επηρεάσουν εντυπώσεις και συμπεριφορές. Το μπλε, για παράδειγμα, δημιουργεί την εντύπωση εμπιστισύνης και επαγγελματισμού, ενώ το κόκκινο την εντύπωση του επείγοντος. 
  • Σχήματα: κάθε σχήμα επικοινωνεί το δικό του διακριτικό μήνυμα. Ο κύκλος, για παράδειγμα, επικοινωνεί τη συνέχεια, τη συμπεριληπτικότητα και την προστασία, ενώ το τετράγωνο τη σταθερότητα και την εμπιστοσύνη.  
  • Σύμβολα: από τα Αιγυπτιακά ιερογλυφικά μέχρι τα σύγχρονα emoji, τα σύμβολα έχουν χρησιμοποιηθεί για να επικοινωνούν αποτελεσματικά περίπλοκα νοήματα. Μια καρδιά, για παράδειγμα, επικοινωνεί την αγάπη ή την υγεία, ασχέτως πολιτισμού ή γλώσσας. 
  • Τυπογραφία: το στυλ και η εμφάνιση μιας γραμματοσειράς μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τον τόνο και το ύφος του μηνύματος που μεταφέρει η γραφή. 
  • Εικονογράφηση: συχνά λέμε “μια εικόνα, χίλιες λέξεις”. Όντως, οι εικόνες και οι φωτογραφίες συχνά μπορούν να μεταδώσουν μηνύματα και ιδέες πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά από τη γραφή. 

Πώς η οπτική επικοινωνία μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας

Το αποτέλεσμα που έχει η οπτική επικοινωνία στην ψυχολογία και την συμπεριφορά των καταναλωτών είναι γνωστό και καλά καταγεγραμμένο. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος χρειάζεται μόλις 0-500 milliseconds για να κατανοήσει ακόμα και περίπλοκα οπτικά ερεθίσματα, ενώ αναγνωρίζει πολύ γρηγορότερα οπτικά ερεθίσματα που του είναι ήδη οικεία. 

Αν το κοινό σας έχει συνδέσει το brand σας με συγκεκριμένα σχήματα, παλέτες χρωμάτων, γραμματοσειρές, ή άλλα οπτικά στοιχεία, είναι πολύ πιο δεκτικό στο μήνυμά σας. Αυτό σας παρέχει ευκαιρίες να τους τραβήξετε την προσοχή εκεί ακριβώς που θέλετε, αλλά και να εμπνεύσετε μεγαλύτερα επίπεδα αναγνωρισιμότητας και brand loyalty 

Πρακτικές εφαρμογές της οπτικής επικοινωνίας για την επιχείρησή σας

Από τις διαφημιστικές πινακίδες στην άκρη του δρόμου και τα ράφια των πολυκαταστημάτων μέχρι την οθόνη του κινητού σας, εκατομμύρια επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν έξυπνες και δοκιμασμένες εφαρμογές για να διεκδικήσουν την προσοχή σας. 

Σε συνδυασμό με τις ψηφιακές εκτυπώσεις, αυτές είναι μερικές από τις πρακτικές εφαρμογές που μπορείτε να αξιοποιήσετε για να κάνετε κι εσείς το ίδιο, ενισχύοντας την επικοινωνία που έχετε με το κοινό και τους πελάτες σας: 

Οπτική επικοινωνία και branding

H ψηφιακή εκτύπωση, η οπτική επικοινωνία και το branding είναι ένας συνδυασμός που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά το πώς το κοινό σας βλέπει την επιχείρησή σας. 

Η στρατηγική χρήση χρωμάτων, logos, και άλλων οπτικών στοιχείων είναι μεγάλο μέρος της αναγνωρισιμότητας, του ύφους και του χαρακτήρα της οπτικής ταυτότητας της επιχείρησής σας. Χρησιμοποιώντας τα αντίστοιχα οπτικά στοιχεία που προτιμά το δημογραφικό στο οποίο απευθύνεστε μπορείτε ν’ αυξήσετε κατά πολύ το πόσο ταυτίζονται οι πελάτες σας με το brand image σας και το πόσο δεκτικοί είναι στο μήνυμά σας. 

Εκτός αυτού, η ευελιξία που σας παρέχει η ψηφιακή εκτύπωση σημαίνει πως μπορείτε να προσαρμόζετε τo branding σας εύκολα και γρήγορα στις τάσεις και τα trends, παραμένοντας συνεχώς όσο πιο κοντά στο κοινό σας γίνεται. 

Οπτική επικοινωνία στη διακόσμηση καταστημάτων

Η οπτική επικοινωνία είναι βασικό κομμάτι στη διακόσμηση καταστημάτων, αφού επηρεάζει σημαντικά το πώς βιώνουν οι πελάτες σας την επίσκεψή τους, αλλά και την εντύπωση που έχουν για το brand σας. Δώστε προσοχή όχι μόνο στις πινακίδες, τις επιγραφές και τη διακόσμηση, αλλά και στο φωτισμό του χώρου σας ανάλογα με το χαρακτήρα που θέλετε να του δώσετε. 

Ένα κατάστημα παιδικών παιχνιδιών, για παράδειγμα, θα ωφελούνταν από έντονα χρώματα και καλό φωτισμό, ενώ σε μια μπουτίκ πολυτελών ειδών θα ταίριαζαν περισσότερο οι πιο ουδέτεροι τόνοι και ο διακριτικός φωτισμός. 

Αν επενδύσετε στον προσεκτικό σχεδιασμό του επαγγελματικού σας χώρου, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον που δεν αντανακλά απλώς το χαρακτήρα του brand σας. Βελτιώνει ακόμα τη γενικότερη εμπειρία των πελατών σας και τους προτρέπει να περάσουν περισσότερο χρόνο και να κάνουν περισσότερες αγορές στο κατάστημά σας 

Οπτική επικοινωνία και αυτοκόλλητα για τζάμια

Εξαιρετική ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε τις αρχές της οπτικής επικοινωνίας προς όφελος της επιχείρησής σας είναι και τα αυτοκόλλητα για τζάμια. 

Είναι ένα αποτελεσματικός και ευέλικτος τρόπος να προωθήσετε το brand σας, ιδιαίτερα αν θέλετε να ενισχύσετε την ορατότητα της επιχείρησής σας και να προσελκύσετε μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού. 

Χάρη στο συνδυασμό υψηλής ποιότητας και ευελιξίας, αλλά και στη δημιουργικότητας που επιτρέπουν, μπορούν να τραβήξουν την προσοχή και να προσελκύσουν τα βλέμματα των περαστικών στη βιτρίνα σας και στο μήνυμα σας. 

Αυτό τα καθιστά ιδανική επιλογή για εκπτώσεις, νέα προϊόντα, ή και δράσεις σχετικές με εποχικές και γιορτινές περιόδους. Τις ιδανικές ευκαιρίες, δηλαδή, για να έρθετε σε επαφή με το κοινό σας και να κερδίσετε νέους πελάτες! 

Ανακαλύψτε τη δύναμη της οπτικής επικοινωνίας και τραβήξτε όλα τα βλέμματα στο branding της επιχείρησής σας!

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε τις αρχές της οπτικής επικοινωνίας για να ενισχύσετε την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, η Digiprint βρίσκεται στο πλευρό σας. 

Οι έμπειροι και καταξιωμένοι τεχνικοί μας είναι στη διάθεσή σας για να σας απαντήσουν κάθε ερώτηση και να σας λύσουν κάθε απορία! 

Επικοινωνήστε μαζί μας