Προώθηση πωλήσεων, ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά στοιχεία της στρατηγικής μάρκετινγκ ενός brand ή μίας επιχείρησης προιόντων ή υπηρεσιών. Σκοπός της είναι αφενός να ενημερώσει τον καταναλωτή ότι το προϊόν ή η υπηρεσία που τον ενδιαφέρει είναι διαθέσιμο στον κατάλληλο τόπο και χρόνο, αφετέρου να επηρεάσει την αγοραστική νοοτροπία και συμπεριφορά του. Ενώ λοιπόν η διαφήμιση αποσκοπεί στην ενημέρωση και την δημιουργία επιθυμίας, η προώθηση χρησιμοποιείται για λόγους τακτικής, έτσι ώστε να υπερπηδήσει οποιαδήποτε αντίσταση για αγορά, με την παροχή βραχυπροθέσμων κινήτρων για ταχύτερη αγοραστική ανταπόκριση.

Οι στόχοι της προώθησης πωλήσεων είναι:

  • Να εντοπίσει και να φέρει νέους πελάτες
  • Να συμβάλει στην εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά
  • Να αυξήσει τις χρήσεις ενός προϊόντος
  • Να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές στη χρήση ενός προϊόντος
  • Να ανταμείψει πιστούς πελάτες
  • Να καταπολεμήσει ενέργειες ανταγωνιστών.

Η τέχνη της προώθησης πωλήσεων απαιτεί επαγγελματισμό

Η προώθηση πωλήσεων, για να είναι αποτελεσματική, πρέπει ταυτόχρονα να προσθέτει αξία:

  • Στον καταναλωτή που δοκιμάζει το προϊόν
  • Στο ίδιο το προϊόν και την εταιρεία που το παράγει
  • Στο φυσικό χώρο που φιλοξενεί την προωθητική ενέργεια, αναβαθμίζοντας την ατμόσφαιρά του.

Γι’ αυτό και πρέπει πάντα να σχεδιάζεται από επαγγελματίες του τμήματος μάρκετινγκ που εκπροσωπούν την εταιρεία, σε συνεργασία με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή εταιρεία προώθησης.

Προώθηση πωλήσεων: Τα δύο της στάδια

Τα βασικά στάδια στην προώθηση πωλήσεων είναι δύο. Το πρώτο και σημαντικότερο πραγματοποιείται από τους promoters οι οποίοι αναλαμβάνουν να πραγματοποιήσουν την προσέγγιση των καταναλωτών στο φυσικό χώρο. Η λεγόμενη «υποκίνηση του καταναλωτή» μπορεί να πραγματοποιηθεί με:

  • Επιτόπια δοκιμή προϊόντος
  • Παροχή δειγμάτων ή και ολόκληρων προιόντων
  • Συμμετοχή σε διαγωνισμούς
  • Επιδείξεις

Το δεύτερο στάδιο είναι επικουρικό και αποσκοπεί στην εμπλοκή του retailer με στόχο την παροχή έκπτωσης ή άλλων δώρων για τον τελικό καταναλωτή τα οποία και θα εξαργυρωθούν αποκλειστικά στο ταμείο. Τέτοια κίνητρα είναι:

  • Εκπτώσεις τιμών
  • Συσκευασίες 1+1 (premiums)
  • Συσκευασίες δώρου (bonus packs)
  • Επιστροφή χρημάτων σε επόμενη αγορά
  • Κουπόνια
  • Συμμετοχή σε διαγωνισμούς
  • Κίνητρα για συμμετοχή σε loyalty programs.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός από τους καταναλωτές, προσφέρονται κίνητρα και στους retailers για να συμμετάσχουν σε ενέργειες προώθησης πωλήσεων. Τέτοια είναι:

  • Εκπτώσεις για αγορές τοις μετρητοίς
  • Ειδικοί όροι πίστωσης
  • Εμπόρευμα αντί μετρητών
  • Κίνητρα για την επίτευξη στόχων όπως bonus, δώρα και άλλες παροχές.

Προώθηση πωλήσεων σε φυσικό χώρο: Ο ρόλος των διαφημιστικών κατασκευών

Για την δημιουργία μίας επιτυχημένης προώθησης πωλήσεων δεν αρκεί μία δυνατή και αναγνωρίσιμη επωνυμία για να επιλέξει ο καταναλωτής. Σίγουρα, αυτό είναι το πρώτο και πολύ σημαντικό βήμα, ωστόσο χρειάζεται και η κατάλληλη τοποθέτηση και υποστήριξη της επωνυμίας μέσα στο κατάστημα έτσι ώστε να την δει, να την δοκιμάσει και να την προτιμήσει Κεντρικό ρόλο στη σωστή προβολή του προωθούμενου προϊόντος διαδραματίζει το stand ή τo εκθεσιακό περίπτερο που το φιλοξενεί. Στόχος του είναι να αναδείξει με τον καλύτερο τρόπο τόσο την επωνυμία του προϊόντος σας στο φυσικό χώρο, όσο και τα χαρακτηριστικά του κατά την διάρκεια της αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές.

Οι λύσεις της Digiprint, το μυστικό για την επιτυχημένη προώθηση πωλήσεων

Αναζητάτε τον ιδανικό συνεργάτη για την δημιουργία διαφημιστικών κατασκευών που θα κάνουν την διαφορά στην προώθηση πωλήσεων; Η Digiprint εγγυάται την επιτυχία και της δικής σας διαφημιστικής ενέργειας, καθώς δημιουργεί tailor made λύσεις με βάση τις ανάγκες σας. Ανακαλύψτε τις προτάσεις της για events, εκθεσιακά περίπτερα και stands που μπορούν να τοποθετηθούν τόσο σε εξωτερικούς χώρους όσο και σε εσωτερικούς. Η διαδικασία κατασκευής περιλαμβάνει:

  • Αυτοψία έμπειρου προσωπικού για την εκτίμηση της σωστότερης θέσης προβολής
  • Προ μέτρηση και μελέτη παραγωγής
  • Μακέτα και φωτορεαλιστική απεικόνιση
  • Εκτύπωση και μεταποίηση
  • Τοποθέτηση από έμπειρα συνεργεία τοποθετήσεων της εταιρείας.
  • Αποσυναρμολόγηση και φύλαξη της διαφημιστική κατασκευής

Η τεχνογνωσία, η εξειδίκευση και το αποδεδειγμένο portfolio που περιλαμβάνει projects κορυφαίους πελάτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό αποτελούν εγγύηση ότι θα δημιουργήσουν ένα άρτιο αποτέλεσμα και για το δικό σας project.

Let’ s print it!

Βρήκατε ενδιαφέρον το νέο μας άρθρο «Προώθηση πωλήσεων (sales promotion) και τα μυστικά της»;
Διαβάστε περισσότερα κείμενα που αφορούν την επιχείρησή σας στο νέο blog της Digiprint.